Helaas constateren wij dat het aantal patiënten dat niet komt op een gemaakte afspraak bij huisarts, assistente of praktijkondersteuner de laatste jaren zeer sterk is toegenomen. Om die reden hebben wij, op advies van de Landelijke Huisartsen Vereniging, een ‘no-show’ tarief ingevoerd.
Waarom een ‘no-show’ tarief?
Het aantal patiënten dat een afspraak voor het spreekuur van de huisarts wil maken neemt nog steeds toe. In de tijd die bij uw huisarts voor u gereserveerd stond had uw huisarts ook een andere patiënt kunnen helpen. Uw huisarts wil de wachttijd voor een afspraak zo kort mogelijk houden, immers u wilt ook met uw medische klacht zo snel mogelijk geholpen worden. U kunt hieraan meewerken door op tijd uw afspraak telefonisch af te zeggen.
Wat gebeurd er als u de afspraak niet afzegt?
Als u zonder afbellen niet op uw afspraak verschijnt, krijgt u eenmalig een schriftelijke waarschuwing. In uw dossier wordt een notitie gemaakt dat u niet op uw afspraak verschenen bent. Deze notitie is NVZB (Niet Verschenen Zonder Bericht).
Wanneer er een tweede keer een afspraak wordt gemist, krijgt u een factuur thuis gestuurd.
Kunt u niet op uw afspraak komen?
Meld dit dan tot uiterlijk 24 uur van tevoren (maandag t/m vrijdag) telefonisch via 071-5612118 bij de assistente. De afspraak wordt uit onze agenda verwijderd, wij kunnen een andere patiënt helpen en u kunt vaak direct een nieuwe afspraak bij ons maken. Er wordt dan natuurlijk géén ‘no-show’ tarief berekend.
Hoogte van het ‘no-show’ tarief
Het tarief dat wij hanteren is € 30,-
Let op: de ‘no-show’-factuur wordt niet door de zorgverzekeraar vergoed.